Joined: 20 Nov 2003 Posts: 296 Location: Ljubljana <>Split
Posted: 28.08.2004 21:46 Post subject: pristup klijentu
Zanima me kakav je "protokol" firmi koje izrađuju web stranice u odnosu prema klijentima. Dakle, kako se pristupa klijentu, kako definirat cjenik, kako prikazat svoju ponudu (usmeno + pismeno + primjeri...). Zapravo zanima me taj marketinski vidik posla.
Kako pronalazite klijente...itd
Sve ti ovisi od firme do firme i od klijenta do klijenta. Bez obzira na koji način došli do klijenta (poznanstvo, preporuka, oni su tražili baš nas itd.) uvijek se dogovara inicijalni sastanak. Obično se to u većini slučajeva svede na međusobno upoznavanje, opipavanje "vibre" itd. Ekipa koja u mojoj firmi radi sa klijentima obično ponese i book sa radovima da čovjek stekne dojam za što smo sposobni i što može očekivati od nas. Zatim je na redu ispipavanje portreba klijenta, njegovih želja i prohtjeva (u većini slučajeva već u ovoj fazi možeš vidjeti je li klijent jedan od "problematičnih"). Za očekivati je da u ovoj fazi dobiješ dovoljno informacija za formiranje jedne okvirne ponude u kojoj ćeš mu na osnovu sastanka i eventualnih materijala koje si dobio napraviti osnovnu strukturu njegovog projekta, a sam steći dojam o okvirnim gabaritima koje bi projekt mogao iziskivati (vremenskim i financijskim). U biti sve se svodi na "odmjeravanje snaga".
Činjenica jest da je klijentu u interesu da dobije kvalitetan finalni produkt za što manje potrošenog novca, dok je tebi, naravno, cilj napraviti posao sa kojim će klijent biti zadovoljan, a ti ćeš zaraditi onoliko koliko si zacrtao (ili malo više ). Naravno, bit će natezanja i popuštanja sa obje strane, ali sigurno nećeš biti lud i ostaviti posao od recimo 50 000 kn zbog toga što ti je čovjek pokušao srušiti cijenu za npr. 2000 kn. Svi mi imamo principe, no nepopustljiva principijelnost u pregovorima sa klijentom neće donijeti ništa dobro.
Kada napokon svatko dobije ono što želi, realizacija krene sa prijedlogom dizajna (govorim iz perspektive web studia). Iz vlastitog iskustva mogu reći da je baš u tom dijelu posla najviše natezanja. Ljudima je bitnije kako im site izgleda od toga jesu li im informacije koje će pružiti na siteu korisne, relevantne i govore li dovoljno o njima i njihovoj djelatnosti. Na tebi je da im pomogneš strukturirati informacije, odvojiti bitno od nebitnog i svesti sve u weboliku formu.
Ostatak posla obično prođe rutinski (ne zaboravimo konstantno navlačenje za rukav da ti se dostave materijali itd...).
I na kraju bitno je da postoji netko tko će voditi projekt tijekom čitavog procesa i kroz duži period. Time ćeš steći povjerenje klijenta i obično to vrlo brzo završi na jednoj prijateljskoj razini, a tako je mnogo lakše raditi.
Joined: 24 Nov 2003 Posts: 2465 Location: Paris - France
Posted: 29.08.2004 11:51 Post subject:
gle ja sam nasla jednu jako kul knjigu sto se tice toga, radi se bas o metodi projektiranja (zajdno sa pristupom klijentu) redizajna web stranica. (ili prvi dizajn princip je isti).
ne govori o tome kako dizajnirati nego bas kako voditi cijeli projekt, racunanje satnice, podjela poslova, upitnike koje treba dati klijentu da ispuni itd...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum