Forum FAQForum FAQSearchSearch MemberlistMemberlist Forum ignore listForum ignore list RegisterRegister ProfileProfile Log in to check your private messagesLog in to check your private messages Log inLog in
Adidas vision for fremtiden: Personalisering, hurtig

Post new topic   Reply to topic    mi3dot.org Forum Index -> Web stranice
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BillieJacobs

PostPosted: 09.07.2018 10:36    Post subject: Adidas vision for fremtiden: Personalisering, hurtig Add user to your forum ignore list Reply with quote

For alle, men de fleste elite atleter, kan købe atletiske sko blive ramt eller savner: Gå til butikken, find noget, du kan lide, og prøv det. Hvis det ikke føles helt rigtigt, for dårligt. Prøv en anden sko. Adidas ser en fremtid, hvor filmoptagelsesteknologi, adidas sko herre dataanalyseprogramvare og 3D-print samles i butikken for at skabe et par spark, der er skræddersyet til dine nøjagtige behov. En fod lidt mindre end den anden? Intet problem. Du overpronate? Bare rolig om det. Teknologi vil give den perfekte sko. Alle de store skovirksomheder kører mod det mål. Adidas gav et glimt af, hvordan det kunne ske, da det bragte sin pop-up Speedfactory Lab Experience til Brooklyn, New York. Pop-up replikeret noget af det arbejde, Adidas gør på sine automatiske Speedfactory laboratorier i Atlanta og Ansbach, Tyskland. F & U-centrene er et beviser for tricks og teknologier Adidas kan bruge til hurtigt og effektivt at producere skræddersyede sko, der passer perfekt. Mit besøg på Speedfactory Lab Experience startede med designere, der scanner mine fødder for at bestemme deres nøjagtige længde, bredde og positionering. Kameraer registrerede min skridt, hastighed og gang, da jeg løb på en tredemølle.

adidas outlet danmark Alle disse data optrådte på to skærme foran mig. Jeg opdagede, at min venstre fod er lidt længere og bredere end min højre side, og jeg er hvad fysiologer kalder en "neutral runner". Det betyder, at mine fødder rulle lidt indad efter at have kontaktet jorden, jævnt fordelte min vægt samtidig med at de absorberer effekten. At kende sådanne ting er afgørende for at vælge den rigtige løbesko. Men Adidas ønsker at tage tingene et skridt videre og bruge den information til at skabe din perfekte sko på næsten ingen tid. Adidas kan ikke gøre det endnu, men det kommer derhen. Zachary Coonrod, senior designer på futures teamet hos Adidas, sagde, at Speedfactory Labs bliver hurtigere. "Vi er tre gange hurtigere med hensyn til at bringe produktet fra idé til marked," sagde han. Godt, men ikke godt nok, sagde Sucharita Kodali, en detailanalytiker ved Forrester Research. "Visionen om on-demand hurtige sko er en stor en, men hvad [adidas] rent faktisk kan gøre er kun at lave et par ting på efterspørgsel hurtigt, "sagde hun. "Det er ikke imponerende. Hvis de kunne oprette en brugerdefineret vare hurtigt, ville det være en spilskifter, men det er ikke det, de gør - endnu."

adidas originals sko billig Speedfactory bruger 3D-trykning, automatiseret fremstilling og anden teknologi til fremstilling af limited edition sko. Hidtil er det meningen at udvikle sneakers, der er skræddersyet til løbernes behov i bestemte lokaliteter. Projektet startede i 2016 med en sko kun til Tyskland. Virksomheden har designet spark til løbere i London, Paris og New York med sin AM4 (Adidas Made For) linje. Sko til løbere i Tokyo og Shanghai er i værkerne. Man kan undre sig over, hvorfor løbere i forskellige byer har brug for forskellige sko. Nå har Adidas opdaget, at løbere i Big Apple har tendens til at lave skarpe drejninger ved højere hastigheder end folk i London. Subtile tweaks til den øvre - den øverste del af skoen - på AM4NYC bidrager til at forbedre stabiliteten og fleksibiliteten under sådanne omstændigheder. For yderligere at tilpasse sko arbejder Adidas med Silicon Valley startkulstof til at skræddersy mellemsål - sikkert den vigtigste del af skoen. Carbon bruger en 3D-fremstillingsproces kaldet Digital Light Synthesis for at producere stive elastomer mellomsåler, der kunne overgå nogle af de bedste skum og geler. I sidste ende planlægger adidas at indarbejde Carbon's fremstillingsproces i Speedfactory for at udvide produktionen og tilbyde mere personlige produkter.

Brooks Running har lavet sammen med HP for at oprette FitStation, som bruger 3D-udskrivning til at lave indlægssåler og polyurethan-sprøjtestøbte mellemsål til tilpassede sko. Nike begyndte at teste sit eget 3D-trykt materiale, Flyprint, i april. Materialet gør det muligt for Nike at skræddersy en skos øvre til en løberfods form, gang og behov. Intet af dette kommer dog billigt. Nike Zoom Vaporfly Elite Flyprint solgt til $ 600, og Nike har hidtil kun frigivet et lille antal af dem. Virksomheden har ikke sagt, om det vil gøre sko mere tilgængelig i fremtiden. Det er et vigtigt spørgsmål, fordi omkostninger og tilgængelighed forbliver den største hindring mellem dig og et par skræddersyede sko. "Mærker kan nu lave tilpassede produkter, men selve skoene er alt for dyre til at være kommercielle", siger Matt Powell, en ledende industri analytiker for NPD. "Det er ligegyldigt, hvem der er først [for at gøre dem] - hvad der betyder noget er, hvem der er først kommercielt." Hidtil har kun verdens bedste atleter nyder dette niveau af tilpasning. Men hvis Adidas og dets konkurrenter kan få teknologien til at fungere, kan du en dag gå ud af en butik med et par sko, der passer som en handske.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    mi3dot.org Forum Index -> Web stranice All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum