View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 07.09.2004 19:06 Post subject: |
|
|
Inace brijao sam si da upisem graficki pa da ga guram do magisterija ili doktorata.
bum videl.
doc |
|
|
Back to top |
|
|
mcclarion
Joined: 16 Oct 2004 Posts: 22 Location: zagreb- maximir
|
Posted: 18.10.2004 03:59 Post subject: |
|
|
whoowww..
evo novi sam na forumu .. vidjeh ovaj text i jako ugodno se iznenadih ..
pozdrav svima i nemojte me pozdravljat da ne ubijemo thred ..
BRAVO MAJSTORE .. |
_________________ ja ne vozim brzo ja nisko letim |
|
Back to top |
|
|
done
Joined: 03 Dec 2004 Posts: 7
|
|
Back to top |
|
|
*leja*
Joined: 08 Apr 2004 Posts: 27
|
Posted: 25.02.2005 01:06 Post subject: |
|
|
bravo majstore!
e vec tri dana citam o profilima i taman kad mi se cini da sam nesto shvatila naletim na nove pojmove koji me totalno zbune i opet nis ne kuzim... naravno sve to na engleskom - dodatna otezavajuca okolnost
..i onda naletim na te tvoje postove i nevjerojatno...sve sta sam 3 dana citala iskristalizira se u 15 minuta.
nemas pojma kako si to dobro objasnio...pa ako je jos kako kazes sve iz glave...onda stvarno nemam rijeci
samo nastavi, vjerujem da bi nam mogao jos puno pametnog ispricat |
|
|
Back to top |
|
|
Reggie
Joined: 31 May 2004 Posts: 76
|
Posted: 17.05.2005 11:07 Post subject: |
|
|
Ok, malo smo shvatili profile. Ali zašto pri ispisu iste slike iz photoshopa i coreldraw-a
ne dobivamo iste boje na papiru?
Kako to riješiti, kako podesiti color management u coreldraw-u? |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 23.05.2005 11:02 Post subject: |
|
|
Razloga moze biti vise.
Jedan od njih bio bi to sto Corel kao ICC Color Engine koristi (po defaultu) "Kodak Color Science" dok Photoshop koristi "Adobe ACE". Dva razlicita ICC Color engine-a dati ce vrlo slicne ali ponekad i pomalo razlicite rezultate (boje).
Adobe ACE je bolji (precizniji), manje grijesi i mislim da se zbog te svoje karakteristike koristi u najcescim RIPovima (Harelquin i sl).
Drugi moguci razlog je to sto nemas jednako podesene Color Settinge u Corelu i Photoshopu. U Corelu nastimaj Color Management da odgovara onome u Photoshopu. U corelu ti Separations i Composite profile mora biti isti onaj CMYK Working space profil kao sto je u Photoshopu. RGB bi takodjer trebao biti isti. U Corelu povuci strelicu iz onog sredisnjeg elementa u Separations Printer pa iz Separations printera u Composite printer pa iz Composite printera do Monitora. Monotor profil bi trebao odgovarati onome koji ti je podesen u WIndowsima. Ako u Windowsima nemas podesen monitor profil tada u Corelu pod monitor postavi sRGB IEC...
Treci razlog bi bio to sto Corel ne vlada najvjestije kod printanja sa slikama koje su RGB ili L*a*b. Trebalo bi ih konvertirati u CMYK. U protivnom Corel ih sam konvertira u CMYK koristeci pritom nekakvu fiksnu RGB to CMYK tabelu umjesto profila. Rezultati su uvijekl izuzetno losi. Dobro bi bilo konvertirati slike u Photoshopu ili ako vec ne onda u Corelu u CMYK koristeci opciju Convert to bitmap sa ukljucenom Apply ICC profile opcijom.
Dr01 |
|
|
Back to top |
|
|
nel`chee
Joined: 08 Jul 2004 Posts: 2087 Location: Rijeka
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 23.05.2005 11:39 Post subject: |
|
|
Kijac je na otoku Krku, zar ne?
U svakom slucaju molim te posalji mi link na stranicu s koje si skinula profil kako bih mogao vidjeti cemu sluzi taj profil i je li tvoja nacin za koristenje istog ispravan.
Doc |
|
|
Back to top |
|
|
nel`chee
Joined: 08 Jul 2004 Posts: 2087 Location: Rijeka
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 24.05.2005 10:27 Post subject: |
|
|
Prema podacima iz profila deviantARTovci koriste Fuji Crystal Archive papir. To nije standardni papir vec se radi o izuzetni kvalitetnom papiru (otporniji na ogrebotine, ne mijenja boju s vremenom, itd..) na kojem se razvijaju kolor fotke.
Printer koji se koristi u postupku je nesto tipa Fuji Frontier. Takav printer laserskim zrakama "crta" piksele po papiru koji se kasnije razvija poput fotografije. Za razliku od standardnih vrsta otisaka koji uvijek koriste neku kombinaciju CMYKa (Cyan, Magenta, Yellow, blacK) kod fotografija RGB (Red, Green, Blue) laserske zrake crtaju po papiru.
Zbog toga deviantART koristi RGB profil, a slike se za otisak daju u RGBu.
Prednosti ovog procesa su:
1. veci gamut od CMYKa (veci spektar boja koji se moze otisnuti).
2. Posto se radi o continuous tone, a ne rasterskom otisku, potrebna je manja rezolucija slike za otisak (npr. deviantART kaze da je OK minimum 150 dpi - ja se s time slazem). Kod rasterskog otiska minimum je 250 dpi - 300 dpi.
Sto sad tebi sve to znaci i kako to koristiti?
Profil downloadas i instaliras ga na svoje racunalo.
Sliku koju ces tiskati kod deviantARTa ucitas u Photoshop, izaberes opciju "Convert to profile" s ovim opcijama:
Profile: FujiCrystalArchive
Engine: Adobe ACE
Intent: Relative Colorimetric ili Perceptual (procitaj moj inicijalni post i objasnjenje Rendering Intenta)
Ukljuci: Use Black Point Compensation i Use Dither
Kad stisnes OK tada ce Photoshop promijeniti vrijednosti boja ne bi li kompenzirao razliku kod printanja. To znaci da ce boje na otisku biti vizualno iste bojama koje si ti pripremila na kalibriranom monitoru. Jer kod ovog printera naprimjer otisci imaju previse zelene i onda profil koji koristis automatski oduzima previse zelene ne bi li na otisku boja opet bila onakva kakvom je ti zelis. To je nacin po kojem funkcionira konvertiranje iz profila u profil.
Nadam se da ti je ovaj odgovor pomogao.
Ako imas nekakvih pitanja ili nejasnoca - slobodno pitaj.
Dr01 |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 24.05.2005 10:32 Post subject: |
|
|
Sad ce me 4thshadow "udaviti u wc sholji" jer nikad nisam dovrsio tutorial o kolor korekciji slika. |
|
|
Back to top |
|
|
4thshadow mi3.crew
Joined: 07 Sep 2003 Posts: 1640 Location: zg via pola
|
Posted: 24.05.2005 11:21 Post subject: |
|
|
Dr01 wrote: | Sad ce me 4thshadow "udaviti u wc sholji" jer nikad nisam dovrsio tutorial o kolor korekciji slika. :) |
:) (vid kako sam dobra - necu..ali smao zato da stignes to napisati :) |
_________________ the.bitchy.corner |
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 06.10.2005 06:18 Post subject: Windows Color System |
|
|
Windowsi u svojoj sljedecoj inacici (Vista) zele otici malo dalje. U kombinaciji Microsoft i Canon, vjerojatno i Adobe i Nikon zele adresirati probleme i slabosti koje ICC vec duze vrijeme propusta rijesiti i na taj nacin kreiraju WCS (Windows Color System).
Nije mi najjasnije bas na koji ce to nacin raditi i osobno mi se ne svidja bas kad Microsoft pocne petljati sa cross platform standardima i dodavati svoje spike unutra (sjetimo se Internet Explorera koji je mogao prikazati neke MS specific tagove), ali jacina i velicina "igraca" koji su jos u to upleteni daje neku nadu da ce to biti izvedeno dobro.
Adobe ce to podrzati u svojim aplikacijama koji je broj 1 u grafici, pripremi i sl.
Canon i Nikon su top proizvodjaci foto opreme (inace novi Windowsi Vista bi trebali imati built in support za RAW formate ovih proizvodjaca).
Takodjer ce biti podrzan i standardni ICC ali ce prepoznavati i v4 ICC profile.
Sve ce to biti na sistemskom nivou povezano sa printanje, prikazom na razlicitim izlazima itd itd
Inace ovo bi mogao biti veliki iskorak po pitanju kolor konzistencije medju uredjajima i mogao bi biti veliki udar na Mac i preuzimanje grafickih profesionalaca te njihovu migraciju na PC.
http://money.cnn.com/services/tickerheadlines/prn/200509130900PR_NEWS_USPR_____SFTU037.htm
Uploadao bi i neke screenshote, ali nemam kamo.
Doc |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
dux_is
Joined: 01 Jun 2005 Posts: 43 Location: Zagreb
|
Posted: 06.10.2005 09:15 Post subject: |
|
|
alo, javi se HSM informatici (ako vec nisi), sigurno imaju neki fush za
tebe tipa radionica ili sl.
od kad im je Marko M. otisao, sve nesto slabo
vjerojatno znas i za Borka A., ima i tu posla, kad vec pises naplati, ovo zlata vrijedi
dobar rad...keep on good job
________________________
too old to r'n'r too young to die
j*bo sve, ocu rotaprint |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 06.10.2005 09:54 Post subject: |
|
|
fala.
Kupujemo softver od HSMa no nisam siguran da bih mogao sa sigurnoscu odvojiti vrijeme za fush kod njih... naime kao i skoro svi u ovom poslu radim od 08 do 20 ponekad 22, a poslije posla imam male bebe, znas vec |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 06.10.2005 10:07 Post subject: |
|
|
Eh, da, zaboravih reci...
S novim CS2 dolalzi profil "Europe ISO Coated Fogra 27". U nedostatku boljega preporucam koristenje doticnog profila umjesto dosad standardnog "Euroscale Coated v2" canned profila.
Ocito je Adobe skuzio da je s Euroscale Coated v2 malo "zabrijao", te da sam profil odgovara vrlo malom broju tiskara te da je standard, koji inace daje dosta visoku kvalitetu tiska, ali ga je tehnoloski tesko postici, tj. vrlo je specifican i odgovrara vrlo kvalitetnom tisku s novim strojevima na high end papirima itd... sto vecina tiskara nema i ne moze postici.
Europe ISO Coated Fogra 27 je dosta blizi recimo tiskarama pa cak i kod nas (usporedio sam) te u nedostatku boljega slobodno ga koristite (za coated paper pripremu za tisak iz arka).
Doc |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
mile
Joined: 10 Sep 2003 Posts: 1327 Location: Jeruzalem
|
Posted: 06.10.2005 12:40 Post subject: |
|
|
Dr01 wrote: |
S novim CS2 dolalzi profil "Europe ISO Coated Fogra 27". U nedostatku boljega preporucam koristenje doticnog profila umjesto dosad standardnog "Euroscale Coated v2" canned profila.
|
Download here:
http://www.dpmoser.de/seiten/profile.html |
|
|
Back to top |
|
|
WeDRaN
Joined: 25 Oct 2005 Posts: 2
|
Posted: 25.10.2005 14:14 Post subject: POMOC! Pomjeranje boja u InDesignu CS!! |
|
|
Imam problem sa kolorima printanim iz Indd CS i nikako ne mogu da dodjem do rjesenja. U pitanju je jedan zahtjevan umjetnicki katalog gdje ima dosta crno-bijelih slika/fotografija koje se rade iz CMYK-a radi zivljeg otiska, kao i standardne CMYK fotke. Sve Adobe aplikacije su mi isto kalibrirane, Corel12 takodje, ICC profil je SWOP (Coated), 20%, GCR, Medium (max ink 300%) baziran na U.S.Web Coated profilu. Interesantno, mnogi materijali prolaze bez problema i boje u offsetu izlaze kalibrirane (Speedmaster B2, dvobojka), ali u par slucajevima (kao i u ovom), desilo se da jedna boja postane dominantna u odnosu na druge, sto se najbolje vidi na crno-bijelim fotografijama iz CMYK-a koje su sve otisle na cyan (ranije se desavalo da ode na magentu, ali sam poslije vidio da su uglovi ispisa (halftone screening) bili drugaciji od 15,0,90,45 pa sam mislio da sam rijesio problem) i generalno cyan dominira na offset otisku. Imam Xerox DC12 digitalku koju koristim kao proof, medjutim i na njoj dobijem isto pomjeranje boja kada printam pod istim opcijama kao i za osvjetljivac (Linotype Herkules), osim u slucaju kada u Indesignu pod Color Managmentom iskljucim ICC profile i stavim "Use PostScript managment" gdje dobijem IDENTICNE boje sa monitora na probnom printu. Problem je sto kad ispisujem na osvjetljivac ta opcija mi je zasjenjena, jer logicno idem na separacije na racunaru, a ne na In-Rip, jer je osvjetljivac ne podrzava. Probao sam mijenjati profile i snimati ih sa slikama, pa uvlaciti u Indd, ali bez puno razlika, osim toga sto mi boje nemaju veze sa onim na monitoru, sve dok ne idem na vec spomenutu opciju "Use Postcript Color Managment". Ocito nesto nije u redu sa kalibracijom, a definitivno mislim da je u softverskom dijelu, jer oni u stampariji koriste postavke koje vec koriste i funkcionisu godinama.
Postoji li neki genericki profil za offfset stampanje na nasim prostorima, tj. da li mi uopste treba color managment i koliko drasticno ICC profili uticu na fotografije?
Sta da radim sada kada mi je sve kalibrirano pod SWOP Coated 20% (slike obradjujem takodje pod istim profilom), a vecina materijala prolazi OK?
Gledao sam i pod INK manager, gdje postoje opcije za gustocu (density) separacijskih boja, default vrijednosti su dosta manje od onih na Speedmasteru, da li bi se sta dobilo kad bi smanjio gustocu cyana (na simulacijama na ekranu ne vidim razliku, a i kako bih;)
Ovo mi je VEOMA bitno, jer katalog treba ici u stampu, a ja sam stvarno pokusao milion kombinacija..
Kada iskljucim Color Managment, dobijem manje zasicenje cyana na cb fotkama, ali to jos uvijek nije to.
Jos je bitno naglasiti da je izvorni prelom radjen u Indesignu, pa je onda exportovan u nekompresovani PDF sa snimljenim ICC profilima, da bi opet bio uvucen u Indesign radi montaze na B2 pomocu plugina Imposer Pro (jer pobrka objekte ako nije flattovana strana prilikom montaze ili spigla). Ali boje su svakako pomjerene i u PDF-u i u izvornoj pripremi na printu i offsetu.
Ima li iko bilo sta na umu?? Pleeeze.. |
|
|
Back to top |
|
|
:cosmos:
Joined: 12 Sep 2003 Posts: 2098 Location: México
|
Posted: 25.10.2005 16:56 Post subject: |
|
|
kolko sam skuzio imas problema sa cyanom, jer su ti crne bijele fotke u cmyku,, zasto ne probas fotke roknut u gray mode?
c |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 26.10.2005 00:15 Post subject: |
|
|
Defiinitivno ovdje podrzavam :cosmosov: prijedlog.
Tiskanje neutralnih grayscale slika iz CMYKa umjesto samo iz crne (K) je kao da hodas po rubu zgrade - guba, ali mozes pasti. Dok mozes dobiti jace zacrnjenje pitanje je isplati li se to u usporedbi s rizikom da izgubis neutralnost boja.
Jer ljudska percepcija (mozak + oko) najvise primjecuju kad nesto nije neutralno, a trebalo bi biti.
Rx: ipak to tiskaj samo iz crne jer tiskarski proces je preosjetljiv na raznorazne utjecaje i vec je sansa da ce nesto poci po zlu nego da nece.
Doc |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
WeDRaN
Joined: 25 Oct 2005 Posts: 2
|
Posted: 26.10.2005 08:51 Post subject: |
|
|
Hvala na brzom replyju, konvertovanje slika u gray sigurno jest najbezbolnije rjesenje, ali problem se proteze i na kolor fotografije, dakle generalno je doslo do pomjeranja boja na cyan, odnosno zasicenje cyana je preveliko u odnosu na ostale boje. Ranije se par puta desilo da sve ode na magentu (nebo umjesto plavo postane purpurno, itd.., ali sam mislio da je to bilo do nestandardnih uglova ispisa), dok miilon poslova prolazi bez ikakvih problema SAVRSENO, sve sa istim postavkama koje sam vec gore naveo.
Uglavnom, ako se nesto jos necega sjeti, sjetite me se, a meni valja probijati rokove;)) |
|
|
Back to top |
|
|
menntor
Joined: 11 Mar 2006 Posts: 5
|
Posted: 11.03.2006 22:26 Post subject: |
|
|
> Treci razlog bi bio to sto Corel ne vlada najvjestije kod printanja sa slikama koje su RGB ili L*a*b. Trebalo bi ih konvertirati u CMYK. U protivnom Corel ih sam konvertira u CMYK koristeci pritom nekakvu fiksnu RGB to CMYK tabelu umjesto profila. Rezultati su uvijekl izuzetno losi. Dobro bi bilo konvertirati slike u Photoshopu ili ako vec ne onda u Corelu u CMYK koristeci opciju Convert to bitmap sa ukljucenom Apply ICC profile opcijom.
Ne znam koliko je ovo tocno - koliko sam primjetio corel kod printanja (pod uvjetom da je ukljucen color managment kod printanja) koristi profile definirane u CM-u
btw - jel Dr01 = Wed?
> Hvala na brzom replyju, konvertovanje slika u gray sigurno jest najbezbolnije rjesenje, ali problem se proteze i na kolor fotografije,
ne znam koliki je bas dobitak tiskanja gray slika u CMYK-u, mislim jasna mi je teorija, puni svijetliji tonovi, veca pokrivenost bojom, no rizik (ili po mom misljenju moze biti i dobitak) da ode u neku boju ne vrijedi rezultata.
Napravio sam neke probe i kad su boje neutralne ne vidi se bas neka razlika izmedju slika (nisam previse ulozio truda) ako se vec ide na 4 boje IMO puno bolje rjesenje bi bile 4 sive boje.
No da ne brijem na krivu stranu ... SWOP nije uopce sretno rjesenje za "ove prostore", namijenjen je americkom trzistu i nije pogodan za europu. Ako vecina poslova prolazi savrseno, a tek neki povuku u Cyan logicno objasnjenje bilo bi kod tiska, dal je prejako otisnut cyan, preslabo ostale boje, posiljka boje nesto jaca na cyanu ...
aj, pozdraf |
|
|
Back to top |
|
|
noiz Guest
|
Posted: 11.03.2006 23:46 Post subject: |
|
|
spuštam glavu do koljena olitiga duboki naklon.
Znači nisan jedini koji voli pisat epopeje
Stvarno hvala na svim postovima/objašnjenjima, detaljni su i "metak u glavu" tj pogađaju temu i ono šta me zanimalo. Samo nastavi, thumbs up!
noiz |
|
|
Back to top |
|
|
na prvu ...
Joined: 12 May 2006 Posts: 24 Location: zagreb
|
Posted: 13.05.2006 16:26 Post subject: |
|
|
Nemam toliko teoretskog znanja o ICC-ima kao Dr01 pa mogu iznjeti samo praktična (toga imam na pretek) a kada Vam iznesem svoje probleme možda se nađe i netko tko mi ih može pomoći riješiti - bilo bi mi jako drago.
Ovako - krenuo ja u kupnju Solventnog printera i rekoh sam sebi "O.K. - uzet ću CD sa najreprezentativnijim primjerima onoga što uobičajeno radim i gdje su već stoljećima zadani svi točni parametri (dvadesetak najpoznatijih svjetskih brandova) dat ću to isprintati na nekoliko različitih printera pa tako odabrati najbolji za sebe". Obišao sam sve što ima u HR, Slo, bio na Fespi, Drupi, Visual Communication, na Reklami u Pragu i Bukureštu al' printera ne nađoh. Naravno sa sobom sam nosio nekoliko različitih offsetnih proofova kao usporedbu ali rezultati su se razlikovali u pravilu i za 20-30% određene boje.
Izazvan tim problemom iznio sam ga jednom od prijatelja koji ih dila, sjeli smo za kompjutor, uzeli kolorimetar, isprintali patch-eve i udri. Nakon 5-6 dana bili smo ponovo nigdje. Pisali smo u Japan, zvali Švicarsku, skidali nove profile sa interneta, posudili drugi kolorimetar ali na konkretnom zadatku sa dvadesetak spot boja nismo uspjeli dobiti željeni instant rezultat. Ponovio sam isti postupak sa drugim dilerom i drugim printerom (ipak je to velika investicija). Na kraju sam kupio printer, bacio ICC profile u trash i sam ih kreirao za svaki svoj brand pojedinačno pomoću krivulja zasićenja i uz pomoć sličnih postojećih profila.
Kako ja vidim stvari, to je jedan od pokušaja da se standardiziraju stvari na relaciji ulazna informacija (scanner, fotoaparat) - monitor - printer (ili tisak) no obišavši dvadesetak najjačih zagrebačkih tiskara, digitalnih studija, agencija ... nisam naišao na ikakav "standard". U najboljem slučaju svako to ima podešeno prema sebi, svom printeru, svojim potrebama i to je to. Mnogi dizajneri, pripremaši, tiskari ni ne obraćaju pažnju već mućkaju napamet.
Žao mi je ali ono što lijepo zvuči u teoriji na konkretnom zadatku je palo u vodu. Ako ne vjerujete - probajte sami. Uzmite "najobičnije" stvari kao logotip Cole, Whiskas-a, Milke, Jacobs-a ... odnesite to u 5 najjačih digit. studija u gradu pa ćemo onda pričati o standardima i profilima. |
|
|
Back to top |
|
|
noiz Guest
|
Posted: 13.05.2006 20:53 Post subject: |
|
|
želiš reć da na ovom svitu ne postoji printer dovoljno dobar za tebe? zapanjen sam... ali da, ima tu istine, čisto s logičke strane, jer ja nemam iskustva s tim stvarima, definitivno je istina da je nemoguće (bar zsad) nabacit jedan profil na sve živo na tržištu jer univerzalnog printera nema. Da ima, svi problemi bi bili riješeni. Ali isto je dobro znat teoriju, da se ne služi nitko icc profilima kakva bi tek onda zbrka bila... nisu oni sigurno 100% efektivni, ali jedan dio tog postotka sigurno jesu. Ostavit ću iskusnijima da kažu koliki je taj postotak.. |
|
|
Back to top |
|
|
|