View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 09.12.2008 00:49 Post subject: |
|
|
Za odgovor na ovo pitanje procitaj ovaj cijeli thread. Posebno obrati paznju na djelove koji se bave kolor gamutima i mapiranjima gamuta - rendering intentima... |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 09.12.2008 16:03 Post subject: |
|
|
dao sam si vremena i procitao cijeli tread posliej tvoje upute. ogovor na pitanje kak u tvom desnom profilu pojavcat crvenu nisam naso....
ja priznajem da sam aljkavac ali meni ti je to sve previse nauke osim osnova sveg tog koje sam znao i od prije, mogu rec da mi je najvise pomoglo sot sa shvati razliku tj kak funkcionirjau relative, perceptual i absolute, a to mi prije nije bilo jasno.
e sad, ko sto velim, bauštelac sam i ne zelim ulazit detzaljno u te tehnološke stvari, jer ionako na strani dizajna koji me vise zanima moram jos puno ucit. pa bi te htio pitat nesto skroz prakticno, dakle za nas gluplje kako da to prakticno shvatimo:
dakle konkretno, ovo je profil za stampu jedne novine. rotacija, srotni lagani novinski pair. sljedeci primjer je profuil za stampu drugih novina, isto rotacija i potpuno isti papir, s tim da je rad sa ta 2 profila u photoshopu skoro skroz razlicit.
konkrento, u ovom donjem, pri samoj konverziji iz RGBa u CMYK, fotka posvjetli i mrvicu pozuti. ne kuzim zas je to tak. a kad radim sa PS-ovim alatom "selective color", potpuno drugacije funkcionira i iskreno, to me zivcira.
opcenito, kad bus imo cajta, molio bi te da ukratko objasnis (jezikom za nas bauštelce ) sta tocno znace svi parametri u panelu photoshopa ko na ovim slikama. tj ako nemamo profil od tiskare kako si sami mozemo nariktat parametre, dot gaine i black pointe i to.
hvala |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 09.12.2008 18:36 Post subject: |
|
|
Drago mi je da si si dao truda i procitao thread.
Neznam jesam li dobro shvatio.
Imas jednu te istu pripremu (vjerojatno oglas) u RGBu i tiskas je u dvije tiskare.
Kod koje konverzije se sto tocno dogodi?
1. Iz RGB u SN VER. 1_07
2. Iz RGB u m4-zagreb
3. Oba gore navedena slucaja? |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 11.12.2008 23:57 Post subject: |
|
|
jesam, procitao jesam, ali da mi je sveukupno puno, pomoglo, iskreno, i nije
(time nimalo ne umanjujem korist koju su s tim tekstom dobili drugi ovdje)
sto se ovih slika tice, radi se o istoj tiskovini, tj novinama, rotacija, 200 dpi. i nije mi jasno zbog cega koriste razlicite setingse? skoro svi parametri su razliciti, i razlicita je obrada fotki u njima. znam da je u M4 setingsu ona điberska UCR metoda di K mjenja CMY. a ostalo mi nije jasno.
jednostavnije receno, molim te ako mozes laickim rijecnikom definirat pojmove:
- dot gain - u cem je razlika bio on veci ili manji
- zasto je "desaturate colors" u obje novine 20% i kolko bi on bio za druge vrste papira
- sta znaci "blend RGB colors using gamma"?
- sta znaci: "33%, 90 black, 240 total, 0% UCA"
- sta opcenito znaci UCA
i eto ako ima jos nesto sto bi nam mogo savjetovat, iz razloga da ako znamo koji je papir i koji je stroj da mozemo sami poštelat setingse.
hvala, LP |
|
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 21.12.2008 17:47 Post subject: |
|
|
hehe odgovora nigdje.
ja cu zakljucit svoje sad: ove sve infomracije jesu korisne za nekog tehnicara ali mislim da dizajnerima nije potrebno ulazit detaljno u to sve. procito sam cijeli topic (vec i prije sam cito neke sluzbene Heidelbergove literature o ICC profilima) i poslije svega mogu rec svoj zakljucak:
CMYK - majka!
monitori, skeneri, fotici itd. - nikako im ne vjerovat. ja sam tak dosad radio a budem i dalje. ostalima po volji.
a ti Dr01, svaka cast na volji za objasnjavanjem sveg tog, sigurno ima puno ljudi po tiskarama i sl. koji te stvari moraju znat....i btw vidio sam da planiras upisat doktorat na GF, kao apslovent tam, to ti mogu full preporucit.
pozdrav! |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 21.12.2008 18:43 Post subject: |
|
|
Malo sam u guzvi, ali evo ti ukratko jer me cimaš.
1. Total Ink Limit ili Total Area Coverage je ukupni nanos boje koji određeni papir može podnijeti u jednoj točki za kvalitetan kunstdruck je 300% do 330% dok je za novinski 200% do 240%. Kada pustiš 300%+ na novinski papir da vidiš veselja... a ima priprema koje kao takve dolaze u novine.
2. U cemu je razlika bio dot gain veci ili manji? Odgovor kada koristis veci dot gain koristis ga za slabije papire na kojima se boja vise razlijeva. Manji dot gain koristis kod pripreme za kvalitetnije papire. Ne mijenjas li dot gain imas velike sanse da ce ti priprema u srednjim tonovima ispasti na kvalitetnom papiru bljedunjava ili na slabijem papiru pretamna ovisno o tome na kojoj ga vrijednosti drzis.
3. desaturate colors je neka prirucna simulacija koja kompenzira za vizualni dojam emisije svjetla iz monitora. TO mozes slobodno ostaviti na miru to OFF ili na nekom manjem postotku alla 10%.
4. Blend RGB colors... zaboravio sam kaj je to Progiglaj i naci ces.
5. "33%, 90 black, 240 total, 0% UCA" znaci slijedece: 33% je dot gain (vidi iznad); 240 je total ink limit (vidi iznad); UCA guglaj, ali ostavi na 0.
Profili sadrze (kompenziraju za) sve ove navedene settinge a jos i neke tipa koloritet boja koje se koriste tako da dizajner ne mora razmisljati o tome samo bi ih morao znati koristiti. Taj ICC profil ti dodje i kao neka vrsta dogovorene kvalitete tiska kolora pa se tocno zna tko je zajebao.
Obrada slika u CMYKu nije nemoguca, ali je puno nezahvalnija i ostavlja puno veci prostor za nesto zeznuti... npr probiti Ink Limit barijeru ili izaci iz spektra boja odredjenog tiska itd...
Vecina tiskara bi trebala imati profil da se ne moras zezati sa settingsima.
Sto ti taj profil daje?
1. Zna se uvijek tko je zeznuo kada je u pitanju otisak boja. Nema vise onog prepucavanja Dizajner je kriv <-> Tiskara je kriva.
2. Znas u kojem se okviru boja kreces i ne iskaces iz njega |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 23.12.2008 19:30 Post subject: |
|
|
hval na odgovoru, ovo sad sto si napisao su mi konkretno i prakticno korisne informacije, bez puno filozofije....iako ce mi trebat malo prakse da skuzim to sve, tak da mozes ocekivat jos pitanja kad dodje vrijeme za to
u medjuvremenu, imam jedno novo :
uzmimo da radim nesto di je logotip koji ima jednu boju - vec famoznu 0 100 100 0. i tisak je u onom profilu sto si u svojoj slici stvaio da je bio desno, di je ta boja izgledala bjedunjavo.
znaci ja pripremu odradim, gazda dobije otiske i vidi da mu boja logotipa nije kakva bi trebala bit vec je blijedja za 20-30 %. ko je onda tu kriv? kako unapred sprijecit taj problem? a na kraju dal bi mogo tuzit tiskaru s obzirom da, prema pantoneovoj skali, ta boja nije ispala kako treba?
hvala, LP |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 23.12.2008 19:45 Post subject: |
|
|
To je slijedeći problem:
Gamut je maksimalni opseg boja koje odredjeni tisak moze otisnuti.
Jednostavno receno postoje tiskovi koji mogu otisnuti veci spektar boja - tj imaju veci gamut.
Postoje tiskovi koji mogu otisnuti manji spektar boja - manji gamut.
E sad, ona blijeda crvena je 100 100 iz tiska tiska manjeg gamuta. U tisku većeg gamuta ona ispada saturiranija tj punija (to je onaj drugi primjer).
Kuzis da ovdje ista priprema daje pomalo razlicite boje u tisku, a to i je problem koji ICC pokusava adresirati.
Fora je u tome što jaku extrem boju iz velikog gamuta u velikom broju slucajeva ne mozes otisnuti unutar tiska malog gamuta jer je maksimum malog gamuta onako blijed i boje nikako ne mogu dosegnuti onu punocu. To je naprosto izvan mogucnosti odredjenih vrsta tiska.
Ali zato imas gamut mapping metode koje se u Adobe aplikacijama zovu Rendering intenti. Rendering intenti su pravila po kojima se program ponasa kada naidje na boje koje su izvan spektra i izvan dosega odredjene vrste tiska... tj nacin na koji ce reproducirati boje koje su mu izvan moguceg spektra.
Fora je u tome sto ti s profilom vec unaprijed znas kako ce ta boja ispasti i da ce biti blijedja. |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 26.12.2008 17:56 Post subject: |
|
|
Dr01 wrote: | To je slijedeći problem:
Ali zato imas gamut mapping metode koje se u Adobe aplikacijama zovu Rendering intenti. Rendering intenti su pravila po kojima se program ponasa kada naidje na boje koje su izvan spektra i izvan dosega odredjene vrste tiska... tj nacin na koji ce reproducirati boje koje su mu izvan moguceg spektra.. |
da, to sam vec procitao u tvojim prijasnim postovima....
znaci jbg onda da bi to izbjego jedini nacin je da unapred trebam u tiskari pitat ih o gamutu i ak nije dobar rec gazdi da vise otvori kesu? |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 26.12.2008 23:37 Post subject: |
|
|
Niti "otvaranje kese" ne moze pomoci jer ne mozes izaci iz okvira maksimalnih mogucnosti koje ti odredjeni tisak moze pruziti. Postoji fizicka granica i nju nikakva lova ne moze prosiriti. |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 29.12.2008 16:31 Post subject: |
|
|
nisam to mislio, nego otvorit kesu i angazirat skuplju tiskaru
osobno, nikad ne bi narucivo posao kod tiskare koja mi za vise od maximalno 10% odstupa od pantone standarda.
e da btw. kak nariktas da ak imas u Ps otvorene 2 slike, da svaka moze bit u svom profilu? jer meni je ak mi je jedan ukljucen kolko god slika otvoreno, sve su u njemu |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 29.12.2008 16:43 Post subject: |
|
|
Skuplja tiskara isto mozda nece moci dobiti ono sto trebas. Pitanje je i vrste papira i svega ostalog. Razgovaraj s njima oni ce ti reci gdje su granice.
Sto se profila tice u svim tim prikazima kao i kod svih stvari vezanih uz profile uvijek se koriste dva profila. Prvi je izvorni a drugi je (nazovimo ga) ciljni.
Tvoj operativni sistem stalno koristi taj ciljni za prikaz na ekranu, dok svaka slika moze iamti svoj razliciti izvorni profil.
To znaci da mozes imati vise slika razlicitih profila otvirenih a sustav ce, ukoliko koristis profil monitora, ih prikazati sto je tocnije moguce.
to radi tako sto cijeli taj sustav profila uzima boje iz slike, kroz profil u samoj slici ih interpretira i onda usporedjuje s profilom tvog ekrana i na kraju ti prikazuje sto je moguce koloristicki tocniju sliku.
Jesam li previse zapetljao? |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 29.12.2008 16:52 Post subject: |
|
|
hm...neznam. prekomplicirano je to za mene. sad sam prčko al nikak to realizirat. ak ukljucim jedan sve slike koje otvorim su mi u njemu, nebitno RGB ili CMYK. ak promjenim profil ondami se sve sliek promejne malo u tonovima.
Quote: |
To znaci da mozes imati vise slika razlicitih profila otvirenih a sustav ce, ukoliko koristis profil monitora, ih prikazati sto je tocnije moguce. |
mozda je u tom stvar...mislis znaci da bi trebo van PS stavit odbar profil monitora....e jebiga to mi nije nariktano. cak mislim da ga ni nemam. |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 29.12.2008 17:13 Post subject: |
|
|
Cak i kad ga nemas definiranog sustav koristi sRGB... |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
dr. guillotine
Joined: 02 Apr 2006 Posts: 170 Location: u zamišljenom kutu okrugle sobe
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 07.04.2009 23:33 Post subject: Kako koristiti Adobe Color Management u trećim aplikacijama |
|
|
Adobe CMM (Color Management Engine/Module) definitivno je najprecizniji kolor engine koji se može naći u široj primjeni.
No taj engine bio je ekskluziva Adobe apliakcija. Kažem "bio" jer se sada može skinuti na stranicama Adobea i koristiti u svim aplikacijama koje podržavaju third party Color Management Module.
Kada skinete i instalirate dotični program (vidi link ispod) on postaje dostupan aplikacijama koje ga znaju koristiti - primjerice Corel.
Upalite Corel Draw, otvorite novi dokument, odaberite Tools->Color Management, kliknite u sredinu onog kruga s RGB krugovima u sebi i pod "Engine" odaberite "Adobe CMM".
Voila! Snaga Adobe color engine-a u CorelDrawu.
Link za download:
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3618 |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 01.06.2009 21:37 Post subject: Re: Kako koristiti Adobe Color Management u trećim aplikacij |
|
|
apropo ICC profila....
suradjujem sa jednom izdavackom kucom kojoj sam prelamo jedan casopis...kako nisam nista htio prepustit slucaju, inzistriao sam kod urednice da mi nabavi iz tiskare profile....
medjutim, odugovlacila je i na kraju ih uopce nisam dobio...pricao sam sa jednim njenim graficarom koji 15 godina radi za nju i radio joj je cuda casopisa u tom vremenu....
i reko mi je da ne koristim nikakve profile, da on to nikad nije radio i da je sve uvijek dobro ispalo. dakle samo cmyknem i sredim sliku i to je to....cak mi nije znao rec ni koje default photoshop profile da embedam....
ja sam na kraju sve slike ostavio bez profila kak je i reko , i u indesignu sam iskljucio sav color management i dok sam radio PDFove takodjer sam iskljucio sve postavke za boje.....
sad, malo jesam skeptican kak ce sve to ispast tak sirovo al kad dodje iz stampe casopis javit cu vam rezultate. ovo pisem zato da vidimo kolku ulogu igraju ti profili u 90% najklasicnijih odstampanih stvari i dali je upce potrebno razbijati tolko glavu oko tog kad mi ovaj sto radi godinama veli "ma zajebi ti te profile, cmykaj, salji i ćao đaci".... |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 01.06.2009 21:48 Post subject: |
|
|
čak i sa isključenim profilima ti u biti koristiš ICC profile
Da stvar bude zajebanija taj ICC profil koji Adobe aplikacije koriste, kad misliš da imaš "isključene" profile, se mijenjao od verzije do verzije (...5, 6, 7, CS, CS2, CS3, CS4) tako da niti ne možeš s isključenim profilima računati na neku konzistenciju.
Samo da se nadovežem na post iznad. Ti slike možeš snimati bez profila i u InDesignu raditi bez profila, no u radu (obradi kolora) ja preporučam korištenje profila kako stvari ne bi bile prepuštene sreći.
Last edited by Dr01 on 01.06.2009 21:53; edited 1 time in total |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 01.06.2009 21:53 Post subject: |
|
|
Dr01 wrote: | čak i sa isključenim profilima ti u biti koristiš ICC profile
Da stvar bude zajebanija taj ICC profil koji Adobe aplikacije koriste, kad misliš da imaš "isključene" profile, se mijenjao od verzije do verzije (...5, 6, 7, CS, CS2, CS3, CS4) tako da niti ne možeš s isključenim profilima računati na neku konzistenciju. |
da, to sam i pretpostavljao....a tebe kao strucnjaka da pitam: ako u slucaju kao ovom, kad nemam profile i nitko mi nezna nista konkretno reci, dakle kada zelim korisiti nesto skroz neutralno (kao npr adobe RGB za rgb) ...koje profile/color postvake da stavim u radu i u PDFovima?
thx i poz
Last edited by paciotti on 01.06.2009 21:55; edited 1 time in total |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 01.06.2009 21:55 Post subject: |
|
|
Kakav je papir koja vrsta tiska i koja je tiskara ako ti nije bed?
BTW nisam ja nikakav stručnjak, samo sam informiran nešto više o tim temama i to silom prilika kako me netko ne bi mogao jahati da je greška bila u pripremi. |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 01.06.2009 21:57 Post subject: |
|
|
Dr01 wrote: | Kakav je papir koja vrsta tiska i koja je tiskara ako ti nije bed? |
sto je nasmjesnije, nista ne znam to je prvi broj, i nit su mi rekli papir, uvez, hrbat., nis....ima 132 strane i to je to
samo postavke za PDF: bleed 3 mm svuda, crop i registration marke, press quality i to je to. (klošarluk i pol ) |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 01.06.2009 22:05 Post subject: |
|
|
ono osnovno, dal je neki list velike naklade ili manje? |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 01.06.2009 22:09 Post subject: |
|
|
Dr01 wrote: | ono osnovno, dal je neki list velike naklade ili manje? |
a cuj casopis je modni i ima hrpu oglasa, tj vecina tema su u biti oglasi...tak da pretpostavljam da ce bit neka solidna naklada |
|
|
Back to top |
|
|
Dr01
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 324 Location: Zagreb
|
Posted: 01.06.2009 22:11 Post subject: |
|
|
pokusavam pogoditi po nakladi hoce li se tiskati na roto offsetu ili iz arka. |
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1 |
|
Back to top |
|
|
paciotti
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81
|
Posted: 01.06.2009 22:20 Post subject: |
|
|
Dr01 wrote: | pokusavam pogoditi po nakladi hoce li se tiskati na roto offsetu ili iz arka. |
a mozda je caka u tome da oni u tiskari mozda maknu sve profile i stave neke svoje? |
|
|
Back to top |
|
|
|