Posted: 20.06.2006 15:43 Post subject: eh...ta fotografija :)
Prvo bi pozdravio sve clanove i pripadnike mi3dot zajednice posto sam nova biljka ovdje. Volio bi i bio zahvalan cuti razmisljanja i moguce sugestije fotografske ekipe ovog foruma., Otkrio ja sasvim slucajno jednu prasnjavu knjigu na polici...john hedgecoe, foto prirucnik. Shvatio da pojma nemam o fotografiji i odlucio uciti. Zaintrigirao se dublje u problematiku napravio dosta istrazivanja po internetu, forumima. Odlucio poceti skupljati lovu za nesto malo ozbiljnije od hardwarea. Inace sam vlasnik point and shoot olija mju 300 (mali tenk:))
Da ovaj prvi post ne bude predug, nekoliko topica na koje bi volio da date vas osvrt, bazirat cu sve na d-slr tijelu s ozbirom da sam se opredjelio za digitaliju:
1. fiksni ili zoom objektiv (polivalentnost naspram kvalitete slike i vecih f brojkica, navodno je canon proizveo objektiv sa max otvorom od 1.0 f!!!).
2. izbjegavanje uporabe bljeskalice (za ili protiv, tu u igru dolaze ovi maleni f)
3. da li je visa ISO osjetljivost uistinu dobar supstitut za nisku f vrijednost i koliko su kvalitetni consumer d-slr na visim ISO vrijednostima?
Prema nekim clancima fiksni objektiv 50 mm bio bi idealan za pocetak, otvor 1.8, eventualno 1.4, zanima me s obzirom da vecina slr digitalaca ako izuzmem canon 5d nema senzor pune velicine i ima crop faktor od oko 1.5 do 1.6x, da li bi ekvivalent 50mm objektivu ustvari bio objektiv od 35mm?
Toliko za pocetak, ispricavam se ako sam bio predug!
1. uzmi objektiv za ono što želiš slikati... ako imaš samo jedan i to prime, neće ti biti pretjerano zabavno, zato bolje zoom za početak
2. bljeskalice su super kad ne idu direkt od tijela fotića prema subjektu... kad vidiš fotografa sa eksternom bljeskalicom gotovo je uvijek uperio flash u strop ili sa strane, rijetko direktno ako nemaju difuzor (ponekad i stave bijelu karticu na njega da stvore mali odbljesak u očima) - ja nemam eksterni flash pa montiram posjetnicu na koju je naljepljena srebrna reflektivna površina na built-in flash
3. ako se ne varam (pročitao sam negdje) Canon rula za visoki ISO
50mm 1.8 ti je super za svašta, ali 1.4 ti nije neka fora za početak pošto je dosta skuplji
Samo da se nadovezem na Suliena, krivo si me shvatio...da bi emulirao 50mm objektiv kod klasicnog 35 mm fotoaparata, za digitalca sa senzorom koji nije potpune velicine mislim da bi velicina objektiva trebala biti oko 35 mm, s obzirom na crop faktor, upravo iz tog razloga sto si rekao....da 50mm, ustvari postaje 85mm i to onda vise nije to, a ja ciljam bas na 50mm, znaci treba mi ustvari manji objektiv!
a jel moguća dostava u Hrvatsku preko ebaya? vidjeh ja i na amazonu ludnica stvari koje bi isti sekund kupila, al kad ne dostavljaju tu... (inače nisam upućena u online trgovinu pa stvarno ne znam kud, šta, kako)
Joined: 17 Jun 2004 Posts: 860 Location: 25th floor
Posted: 20.06.2006 21:55 Post subject:
esens wrote:
Shoter wrote:
(ja bi 1.4 ima na ebayu za ok pare).
a jel moguća dostava u Hrvatsku preko ebaya? vidjeh ja i na amazonu ludnica stvari koje bi isti sekund kupila, al kad ne dostavljaju tu... (inače nisam upućena u online trgovinu pa stvarno ne znam kud, šta, kako)
Prati kupiprodaj.net
Ja sam prije 10 dana tamo ubo 85mm f1.8 skoro u pol cijene
Prati kupiprodaj.net
Ja sam prije 10 dana tamo ubo 85mm f1.8 skoro u pol cijene
nije to to...normalno da se zna i tu dogodit da se nađe takvo nešto al to se ne može mjerit sa činjenicom da ja, kad imam love i točno određenu stvar isti sekund želim kupit, u americi ju mogu nać za duplo jeftinije... tamo me npr 70-200 2.8 dođe kao 70-200 4.0 tu...a razlika je ooooogromna među njih dva ovdje..
tako da.. naše cijene su fucked up
Sto se tice ISO, najbolje je snimati na nizem ISO (ako imas mogucnosti) jer ostrina slike i granula (grain) je najbolja. Sto imas veci ISO to ti je gore sa noise-om i ostalim sranjima sta se pokazu u fotki.
Sto se tice flash-a. Profi fotografira se bazira na fleshevima, strob osvjetljenju itd.. Najbolje ti je uzeti TTL od canona i malo se zafrkavati s time dok ne skuzis sto ti najbolje izgleda. Kao sto je gore netko spomenuo postoje male softboxes difuzeri za flasheve - kao kapica od bijele plastike ali uvik mozes koristiti poluprozirni papir, ali to je ono malo ghetto...
Joined: 02 Oct 2003 Posts: 153 Location: Croatia, Zagreb
Posted: 21.06.2006 00:50 Post subject:
Reci to Helmutu Newtonu.. taj nije nikad čuo za studijsku rasvjetu ,a još manje za Flash. Iskreno fotografija se može definirati kao "slikanje svjetlom" no zašto definirati kvalitetu upotrebom ili ne upotrebom umjetne rasvjete, točnije flasha. Što manje floskula to više kreativnosti.
helmut je oldschool, covjek roden u dvadesetima i bez obzira na to covjek je koristion flash, cak je i poznat po uradcima gdje je namjerno radio amaterske greske sa flashevima koje ostavljaju oci crvenima. Neznam koliko si upoznat sa njegovom fotografijom jer doslovno pola fotografija sto su snimane za razne modne casopise tipa Vogue itd su slikane sa studio osvjetljenjem. Jer to isto osvjetljenje se nosi na lokaciju te koristi uz pomoc agregata ili 7B baterija. Pogledaj malo Helmutov repertoar.
Profesionalna fotografija od paparazzi do editoral i fashion i portrait pogotovo advertising, 98 posto se koristi flash i strobe osvjetljenje. Zasto? Pa zato sto se uz dodatno osvjetljenje, moze slikati sa niskim ISO 100-160, a s time se ocuvava kvaliteta slike i detalji, sto novine traze. Jer u industriji danas, slika mora biti ostra i dati puno detalja - znaci kamere srednjeg formata (film velicine 6cmx7cm. Jer takve fotografije se mogu povecati u bilboard velicine i nece doci do velike "pixelacije" ili povelicavanja "graina"(zrna u filmu).
Uz to razlog zasto se fotografi koriste sa kontroliranim osvjetljenjem jest mogucnost stvaranjem vlastitog stila i igranjem sa svjetlom. Da ne postoje razni flashevi, industrija kao sto je danas ne bi postojala, jer sve bi bilo prirodno osvjetljeno, jednako, te osjecaj "fantazije i plasticnosti" bi bilo jako tesko postici. Mozda jedino sa filmskim osvjetljenjem te onda popravljati tungston preljev u post produkciji, a to je sad zajebancija...
Primjer Helmut slike... Ovdje je definitivno koristen strobe (bljeskalice). Zasto? Zato sto je noc i nijedna kamera bez obzira koliki joj je ISO nece uhvatiti nocnu rasvjetu, a nije obicna lampa zato sto su tonaliteti tocni, dok regularne lampe imaju vise narancasti prelijev.
Plus, znam da nije slikano na visokom ISO (bar ne vise od 400) jest jer slika ima puno detalja, pogotovo ako pogledas original print. Grain je jako malen.
Koristen je fine grain film, sto je vecinom 100 ili 160 ISO.
p.s. Pogledaj u modela - zenska nema ni trunak sjene. Sto znaci da je koristen vise nego jedan izvor svjetla jednakog porijekla. Cisti primjer studio rasvjete na lokaciji. jer u prirodi nema teorije da ces imati ovako cisto osvjetljenje, jednako rasporedeno, da totalno izbrise sjene i modela odvoji od pozadine...
Last edited by yelena on 21.06.2006 01:23; edited 3 times in total
Joined: 17 Jun 2004 Posts: 860 Location: 25th floor
Posted: 21.06.2006 01:09 Post subject:
esens wrote:
lekke wrote:
Prati kupiprodaj.net
Ja sam prije 10 dana tamo ubo 85mm f1.8 skoro u pol cijene
nije to to...normalno da se zna i tu dogodit da se nađe takvo nešto al to se ne može mjerit sa činjenicom da ja, kad imam love i točno određenu stvar isti sekund želim kupit, u americi ju mogu nać za duplo jeftinije... tamo me npr 70-200 2.8 dođe kao 70-200 4.0 tu...a razlika je ooooogromna među njih dva ovdje..
tako da.. naše cijene su fucked up
Joined: 17 Jun 2004 Posts: 860 Location: 25th floor
Posted: 21.06.2006 01:12 Post subject:
yelena wrote:
Uz to razlog zasto se fotografi koriste sa kontroliranim osvjetljenjem jest mogucnost stvaranjem vlastitog stila i igranjem sa svjetlom. Da ne postoje razni flashevi, industrija kao sto je danas ne bi postojala, jer sve bi bilo prirodno osvjetljeno, jednako, te osjecaj "fantazije i plasticnosti" bi bilo jako tesko postici. Mozda jedino sa filmskim osvjetljenjem te onda popravljati tungston preljev u post produkciji, a to je sad zajebancija...
To je to... ja još nisam vidio pro fotografa koji ne slini za filmskom rasvjetom (pogotovo Kino), gigantskim kišobranima i sl. Al čuj, ima to i svojih mana i to žeščih... otopi se make up i modeli se uznoje
u komercijalnoj fotografiji svjetlo ti doslovno u jednom trenu postane fetiš
Uz to razlog zasto se fotografi koriste sa kontroliranim osvjetljenjem jest mogucnost stvaranjem vlastitog stila i igranjem sa svjetlom. Da ne postoje razni flashevi, industrija kao sto je danas ne bi postojala, jer sve bi bilo prirodno osvjetljeno, jednako, te osjecaj "fantazije i plasticnosti" bi bilo jako tesko postici. Mozda jedino sa filmskim osvjetljenjem te onda popravljati tungston preljev u post produkciji, a to je sad zajebancija...
To je to... ja još nisam vidio pro fotografa koji ne slini za filmskom rasvjetom (pogotovo Kino), gigantskim kišobranima i sl. Al čuj, ima to i svojih mana i to žeščih... otopi se make up i modeli se uznoje
u komercijalnoj fotografiji svjetlo ti doslovno u jednom trenu postane fetiš
Ja sam prije pola mjeseca na snimanju spota za Scissor Sisters koristila Kino Flo osvjetljenje. Prednost te rasvjete jest da je daylight korektirana, znaci 5500 K. Sto je blize fotografskim bljeskalicama, te daje tocnije boje.
Makeup je definitivno vazan kad se snima motion. Jer osvjetljenja su ludo vruca. Zato se stavlja 3 tone pudera i popravlja se sminka nakon svakog "take-a", jer nevalja kad imaju odsjaj lica, to je jos vise zajebancije u post produkciji...
Joined: 17 Jun 2004 Posts: 860 Location: 25th floor
Posted: 21.06.2006 08:08 Post subject:
yelena wrote:
Ja sam prije pola mjeseca na snimanju spota za Scissor Sisters koristila Kino Flo osvjetljenje. Prednost te rasvjete jest da je daylight korektirana, znaci 5500 K. Sto je blize fotografskim bljeskalicama, te daje tocnije boje.
Samo, to nije najveća prednost - najveća je ta da je svjetlo konstantno. Možeš postaviti modela tako da svaka sjena, pogotovo na licu, padne točno tamo gdje treba. Kod rada s flashevima uvijek moraš isprobavati "kak će ispasti", a to ekipu koja fotka na film odnosno srednji format prisiljava da troše hrpetinu polaroida prije nego li su sigurni u kadar. E onda tek dolazi korigirana temperatura svjetla (navodno se kod Kino rasvjete tijekom uporabe ne mijenja - kad crkne, crkne ali je T uvijek ista), a tek tamo negdje iza na listi prednosti dođe i lakše manipuliranje catchlightom*. Kod konstantnog svjetla možeš odmah vidjeti na što će ti ličiti, dofuravati propse na scenu da bude točnog oblika kakvog želiš i sl. Možda će nekom zvučat smiješno, ali profesionalcima u komercijalnoj fotografiji je izgled catchlighta iznimno važan. Sljedeći put kad uzmete Vogue u ruke, pogledajte razliku u reklamama za obleku ili portretu koji je dio editorala, i to usporedite s reklamama za make up.. koje se opet jako međusobno razlikuju jesu li za maskaru ili ruž... jebiga, treba znat poso
*odsjaj svjetla koji se vidi u oku
yelena wrote:
Makeup je definitivno vazan kad se snima motion. Jer osvjetljenja su ludo vruca. Zato se stavlja 3 tone pudera i popravlja se sminka nakon svakog "take-a", jer nevalja kad imaju odsjaj lica, to je jos vise zajebancije u post produkciji...
Ma to stoji, ali pričamo o fotografiji. I na fotkanju se makeup topi pod konstantnom rasvjetom. btw mogu ti reć da ti zavidim na iskustvu... stara, prati sve što se događa na tim snimanjima i čim vidiš nešto out of the ordinary, šalji report!
jos jedna stvar sto se tice KINOFLO u fotografiji... ne koriste se bas puno u editorijalima, jer casopisi nedavaju velike budgete, a kinoflo su relativno skupi, tako vecinom svi slikaju sa strobovima. Uz to, bez obzira na kino flo ili strobe light, istrosit ce se jednako polaroida, jer jednako moras nastimavati svjetlo, opet moras gledati razlike, jacinu itd... ono f stop gore ili dolje. Kino flo se koristi najvise u advertising-u i skupljim fashion shootovima, pogotovo ako se nesto ponavlja stalno.
Razlog zasto ostavljaju odsjaj u oku jer daje izgled "zivota", inace oci izgledaju mrtve ako se toga nema... pogotovo u slikama za kozmetiku.
Sto se tice make up-a, naravno da je drugacije, jer ako snimas makeup story, subjekt je "makeup". Tako ima tu puno tehnika. Jedna tehnika za koju dosta ljudi nezna a primjenjuje se npr. na televiziji, da sav makeup ima u sebi magenta pigment, tako da se isprave tonovi lica, jer se dosta preko svjetla stvljaju zeleni "gelovi" za ispravljanje narancastih svjetla - toplog osvjetljenja - ili "tungston" osvjetljenja. Sto se i u fotografiji koristi takoder.
Takoder, kad smo radili na jednom filmu sa Robertom De Nirom on je odbijao nositi ikakav makeup, a posto ima jako crven nos (zbog alkohola), cijeli film je sniman sa zalenim gelovima da bi se u post produkciji moglo kasnije ispraviti.
Ima tu puno zavrzlama i trikova.
Sto se tice strobova, svaki strob ima "modeling light", sto je svjetlo koje mozete ukljuciti da vidite gdje postavljate svjetlo i tako... Osobno nevidim neke prednosti sa Kinosima od npr. Strobova - zasto? Zato sto Kinosi su relativno velike instalacije, teze je manipulirati s njima, lampe su skupe, dovod struje je zajebancija, itd... Sa strobovima je mozda pokrivenost povrsine manja, ali lakse ih je usmjeriti, pogotovo za detalje.
Kinosi se koriste za velika studija i velike povrsine ( ako pricamo o fotografiji).
Ah...ima tu toliko toga o cemu bi se mogla razglabati...
Sto reci, hvala svima ). Nisam iskreno ocekivao da cu do iduceg jutra imati ovoliko replya na
topic . Istina....malo ste skrenuli s puta hehe. Ali svejedno covijek puno nauci. Vidim ja da tu ima i profesionalaca u fotografiji jel Yele . Sto se mene tice ja cu sigurno ostati u amaterskim vodama. Svojim obrazovanjem nisam usmjeren prema dizajnu, fotografiji i tim kreativama tako da ostajem u domeni amaterluka i fotografiji za svoju dusu . Pretpostavljam da je dosta vas skolovano za fotografe, barem mi se kod Yelene tako cini.
Da se vratim na topic.....dva razloga zbog kojih mi se cini bolje nabaviti fiksni objektiv:
Prvo razlika u kvaliteti, a i cijeni. Znaci ja za nekih cirka 300 do 400 dolara mogu kupiti kvalitetan fiksni objektiv od 50mm i otvora od 1.4 ili 1.8, dok zoom objektiv ne ulazi u tu domenu kvalitete bar ne po cijeni. Cijene onih boljih zoom objektiva paraju nebo, bar sto se tice pocetnika i ljudi sa skromnim budzetom. Cak je jeftinije uzeti dva tri fiksna objektiva
nego jedan ekvivalentno kvalitetan zoom objektiv na tim zarisnim duljinama.
Drugo, prema misljenju nekih pocetnici zoom koriste da bi rijesavali probleme kompozicije i ostalih stvari, fiksna duljina te natjera da se kreativnije izrazis za zadanu scenu. (korak napred korak nazad ). Naravno postoje situacije kad je zoom neophodan,
ali iskreno....u mom fotografiranju, malo je bilo situacija kada nisam mogao rijesiti problem da se malo primaknem ili odmaknem od subjekta snimanja.
No dobro, proci ce vrijeme....cijene ce pasti, pocet ce i ti full senzor digitalci....pa cemo vidjeti sto i kako dalje, sve u svemu mislim da cu prilikom kupnje prvo obratiti paznju na objektiv pa onda na tijelo!
Joined: 17 Jun 2004 Posts: 860 Location: 25th floor
Posted: 21.06.2006 10:03 Post subject:
Wizz wrote:
Ufff.......
Sto reci, hvala svima ). Nisam iskreno ocekivao da cu do iduceg jutra imati ovoliko replya na
topic . Istina....malo ste skrenuli s puta hehe. Ali svejedno covijek puno nauci. Vidim ja da tu ima i profesionalaca u fotografiji jel Yele . Sto se mene tice ja cu sigurno ostati u amaterskim vodama. Svojim obrazovanjem nisam usmjeren prema dizajnu, fotografiji i tim kreativama tako da ostajem u domeni amaterluka i fotografiji za svoju dusu . Pretpostavljam da je dosta vas skolovano za fotografe, barem mi se kod Yelene tako cini.
Da se vratim na topic.....dva razloga zbog kojih mi se cini bolje nabaviti fiksni objektiv:
Prvo razlika u kvaliteti, a i cijeni. Znaci ja za nekih cirka 300 do 400 dolara mogu kupiti kvalitetan fiksni objektiv od 50mm i otvora od 1.4 ili 1.8, dok zoom objektiv ne ulazi u tu domenu kvalitete bar ne po cijeni. Cijene onih boljih zoom objektiva paraju nebo, bar sto se tice pocetnika i ljudi sa skromnim budzetom. Cak je jeftinije uzeti dva tri fiksna objektiva
nego jedan ekvivalentno kvalitetan zoom objektiv na tim zarisnim duljinama.
Drugo, prema misljenju nekih pocetnici zoom koriste da bi rijesavali probleme kompozicije i ostalih stvari, fiksna duljina te natjera da se kreativnije izrazis za zadanu scenu. (korak napred korak nazad ). Naravno postoje situacije kad je zoom neophodan,
ali iskreno....u mom fotografiranju, malo je bilo situacija kada nisam mogao rijesiti problem da se malo primaknem ili odmaknem od subjekta snimanja.
No dobro, proci ce vrijeme....cijene ce pasti, pocet ce i ti full senzor digitalci....pa cemo vidjeti sto i kako dalje, sve u svemu mislim da cu prilikom kupnje prvo obratiti paznju na objektiv pa onda na tijelo!
Lijep pozdrav svima...
Svaka čast na razmišljanju, malo nas je koji fotkamo samo s primeovima
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum