Posted: 31.10.2006 05:20 Post subject: In design-Word-Link da li je moguce
Zna li netko jel moguce wordov dokument ubaciti u In design a da se on ponasa kao linkana slika tj. da ja mogu word dokument dati nekome da mi unese lekturu u njega a onda kada se obavi izmjena na wordu meni se u indesignu to sve primjeni, naravno malo poslje toga poravnam:)
Koliko znam to nije mguce ali eto ko zna mozda postoji neka fora, kako se ono kaze ne postoje glupa pitanja samo glupi...
ja sam jednom imao 'improviziranu verziju' toga, nismo koristili ovu opciju inCopy jer nam se nije cinila isplativa. na kraju je bilo vise posla nego da si dobio sadrzaj i to sam prelomio.
kreiras dobar pdf prifl, pa oni to printaju u taj isti pdf, ti ga imas linkanog, i samo osvjezis linkove. kao sto rekog, u tom trenutku to je bila dosta brza shema, no kasnije, e daj samo ono, sto bi inace bilo lako u IDu je postala tlaka.
naravno, kada to pitas sigurno je nesto big, i ono, ovo moje je imalo 100 stranica ugl. obican magazin.
Da, postoji opcija u indizajnu da tekst fajlove, ukljucujuci word, tretira kao linkove, tako da ako se promjeni onda prijavi izmjenu i pita za update.
Preferences -> type -> links (create links when placing text and spreadsheet files)
Aj ubuduce prvo provjeri opcije indizajna, pogotovo kad je ovako logicki u type preferences i ime funkcije je logicno. I indesign ima odlican help di bi isto mogao 90% toga naci.
Da, postoji opcija u indizajnu da tekst fajlove, ukljucujuci word, tretira kao linkove, tako da ako se promjeni onda prijavi izmjenu i pita za update.
Preferences -> type -> links (create links when placing text and spreadsheet files)
Aj ubuduce prvo provjeri opcije indizajna, pogotovo kad je ovako logicki u type preferences i ime funkcije je logicno. I indesign ima odlican help di bi isto mogao 90% toga naci.
Bravo care... Ova opcija radi kao i link za obicnu sliku.. Kad se promjeni original, mijenja se i sadrzaj...
No u scenariju gdje imas 50 autora, 10 urednika, 5 lektora, 10 graficara i vremenskom okviru od 3 sata?
naravno, cim je takav team i posao, ne treba se zezati sa ovim improvizacijama, vec gledati neko ozbiljnije rjesenje.
Ono sto ja volim kod sustavnog rada je to sto su odgovornosti i zadaci jasno rasporedjeni + sto je sve sistematizirano.
Zna se tko i sta trenutno radi, tko je sta i kada radio, sto nije napravljeno i tkj kasni, bilo tko osposobljen moze nastaviti bilo ciji posao (npr jednog urednika zgazi tramvaj, drugi transparentno moze vidjeti gdje je ovaj stao i nastaviti njegov posao (ako ima ovlasti), zna se tocno sto ide na koju stranicu, nema finti "fajl je kod mene u tom i tom direktoriju/folderu, a kod njega u nekom drugom pod drugim imenom", ne moze se desiti da "zvisi" oglas a da nema odgovorne osobe, kao sto sam vec rekao multitasking - tj vise ljudi moze raditi na istoj stvari pa cak se moze odrediti tko ima prava mijenjati naslove a tko nema, potpise pod slike itd, sustavno se moze kreirati PDF po vec unaprijed predefiniranim opcijama s npr. enkripcijom bez korisnicke intervencije (to znaci smanjena mogucnost ljudske pogreske), itd...
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1
Nisam niti jedan koristio, ali ih u neku ruku poznajem (mozda mali understatement).
Ol' skool kombinacija je QuarkXpress + QPS Dispatch server + Quark CopyDesk.
Quark nudi "all in one" rjesenje.
QuarkXpress je vecini ljudi poznata layouterska aplikacija na kojoj se radi graficka priprema.
QPS je server koji sluzi za razmjenu datoteka, broadcastanje statusa odredjenih dokumenata itd. To je kao nekakvo centralno mjesto tj. software koj ise vrti an serveru. Na server on pohranjuje dokumente, statuse, korisnike s pravima i privilegijama, itd...
Quark CopyDesk je aplikacija za uredjivanje teksta. Nju koriste urednici, novinari i autori te lektori.
Proces je definiraj uglavnom ovako.
Template driven workflow (premda je moguce napraviti i drugu organizaciju):
Urednik naruci teme i isplanira stranice, posalje zadatke novinarima i svakome odredi velicinu teksta koji mora napisati. Recimo da to radi prema temmplejtiima i uzme templejt X.
Autor napise svojih 4500 znakova pomocu Quark CopyDeska i kad je gotov posalje tekst dalje. Tekstu se mijenja status i spreman je za urednika. Uredniku se tada na njegovom ekranu pojavljuje obavijest da ga ceka tekst tog i tog autora. Urednik tada uredi tekst (ili ga posalje autoru nazad na doradu). U svakom slucaju kada je urednik zadovoljan sa uredjenim tekstom on klikne da je gotov i tekstu se mijenja status i on postaje spreman za lekturu. Tada lektor vidi tekstove u svom Quark CopyDesku i sredi ih. Kad je gotov mijenja se status tekstu i tekst se pojavljuje graficarima na ekranu. Oni tekst ubacuju u vec spomenuti templejt X koristeci QuarkXpress i sredjuju ga. Graficari takodjer vide i popis slika koje su obradjene i na koju stranicu pripadaju i koje su teme dio.
Paralelno s graficarima urednici, novinari i lektori (ovisno o pravima) mogu "drljati" po tekstu, dodavati potpise pod slike koristeci svoj CopyDesk, ali ne mogu pomicati graficke elemente (uglavnom, opet ovisno o pravima).
Kad su sve teme gotove tj. u statusu gotovo i kad graficar klikne da je gotov sa svime stranica se moze pustiti u PDF i poslati u tiskaru. Ovo moze biti rucno, poluautomatski ili automatski.
Pandan Quarkovim alatima kod Adobea su:
InDesign = QuarkXpress
InCopy = CopyDesk
?? = QPS (Quark Publishing System)
"??" znaci da Adobe jos nema serverskog softvera koji bi konkurirao QPSu vec se oslanja na third party rjesenja (CCI, DTI, K4, Woodwing, HarrisBaseview) no koliko vidim polako se ubacuje i u te vode.
Postoje takodjer i jos neki samostalni sustavi npr Unisys bazirano rjesenje + Fred, ali ja ih nikad nisam vidio (no ima netko na ovom forumu tko je, pa ako zeli moze reci vise). Na tome je NCL media navodno vrtio svoj dnevni list Republika.
Cijene ovakvih sustava su izuzetno visoke. Hardverski zahtjevi su u najmanju ruku impresivni, da ne kazem u qrcu i ipak ostanem pristojan.
Neki od ovih sustava takodjer rjesavaju neke stvari dosta automatski ako se dobro skriptiraju (sportske tabele, TV program, burzovne tabele i grafove). Neki od ovih sustava takodjer imaju u sebi i mogucnost primanja agencijskih vijesti (znaci ne treba neka treca aplikacija tipa QuickWire), a neki pak imaju i ugradjenu mogucnost online arhive slika pa opet ne treba neko trece rjesenje tipa Cumulus, Portfolio, Fotoware, i slicno. Neka rjesenja imaju i poseban dio sustava za oglasni odjel tako da se ne dogodi da je netko zakupio a da nije zavrsilo u publikaciji. Neki imaju i web server u sebi tako da se klijenti iz vana mogu logirati ividjeti smjestaj oglasa te ga autorizirati. Postoje kod nekih i razna proofing rjesenja. Vecina ih ima opciju da se moze na nekom velikom ekranu nadgledati cijeli casopis/novina kako se popunjava, itd, itd..
Uglavnom, kolko para tolko muzike (a racuna se u miljama kuna).
I tu se vracamo na Adobe koji je prepoznao priliku i poceo izgleda proizvoditi takav sustav, ali za male izdavacke projekte i male skupine (link koji sam postao iznad).
Cim saznam detalje, javim vam (ako ikoga zanima).
Doc
_________________ Ja uništiti sve što ne razumeti!!!1
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum