Displace mapa
S ovim poprilično cool efektom dobiva se to da se slikovni element prilagođava pozadini.
Photoshop
08.12.2003 00:00 08.12.2003 00:00 7    


printer friendly version

Displace mapa

Evo na zahtijev svekolikog auditorija, toliko traženi efekt s upotrebom displace mape.

S ovim poprilično cool efektom dobiva se to da se slikovni element prilagođava pozadini. Znaći da prati teksturu podloge. Koje god vrste ona bila. No, može se upotrijebiti i u druge svrhe, kao što je npr. deformacija određenih objekata.

Prvo ćemo malo o teoriji. Znam da vam se neda, ali cool je znati zašto dešava to što se dešava.
Za displace filter koji se nalazi u izborniku Filter-Distort mnogi misle da radi glupavi efekt distorzije slike na principu nekih valova. Kada ga primijenimo ne daje neke cool rezultate. Ali njegova snaga leži negdje drugdje. U kombiniranju dvaju slika. Originalne slike i displace mape koju koristimo za distorziju slike. Slika koju ćete upotrijebiti za mapu će varirati o vrsti efekta koji želite postići. Postoje dvije vrste mapa, gradient (verlauf) mape i blur mape.

Količina distorzije ovisi o vrijednostima korištenima za displace mapu. Displace filter pomiće selekciju koristeći vrijednost boje u displace mapi. 0 je maksimalni negativni pomak, a 255 je maksimalni pozitivni pomak. Siva vrijednost od 128 rezultira time da se dio slike koji se nalazi na tom mjestu ne iskrivljuje. Za mapu je moguće koristiti grayscale ili RGB mape. Svaki kolor mod rezultira drugačijim efektima. Jako je bitno napomenuti da se slika koju koristimo za mapu mora spremiti s .psd ekstenzijom ili vam ga u Photoshop formatu bez lejera.

 

Grayscale mape
Krenimo s grayscale mapama. Za primjer ćemo uzeti najprostiju sliku crno bijelih pruga. Tek toliko da shvatite o čem se radi. Kao mapu ćemo uzeti grayscale gradient iz crne do 50% sive i natrag u crnu. Znači napravite jednu sliku istih dimenzija kao i original i na nju primijenite navedeni gradient. Spremimo ga kao psd koji ćemo poslije pozvati na kraju menija Displace filtera.

Kada koristimo grayscale sliku naša crno bijela rešetka ce se deformirati po dijagonali onoliko koliki joj namjestimo Horizontal i Vertical scale u meniju Displace filtera. Odaberite Stretch to fit da se mapa poveća ili Tile da se uzorak mape ponavlja. Kliknemo također i na Repeat Edge Pixels. Kiknimo na OK i izaberimo displace mapu. Odaberemo našu gradient sliku i kliknemo OK. Primjetit ćete da se naša slika deformirala tamo gdje je crna podloga mape a gdje je sivo ostala je ista. Kada bi koristili Bijeli gradient prema 50% crnoj i natrag u bijelo slika bi se deformirala nasuprot crnom primjeru. Ovaj primjer je dovoljan da shvatite kak to funkcionira.



 
RGB mape
Ako naša mapa ima više od jednog kanala, crveni se koristi za horizontalni displace a zeleni za vertikalni. Plavi kanal će biti ignoriran. Prednost ovoga je više kontrole nad distorzijom slike. Za slijedeći smo primjer uzeli veći horizontalni scale od vertikalnog što znaći da će crveni kanal više utjecati na sliku od zelenog. Kombinacije su naravno bezbrojne.



 

Slike kao mape
Nakon što smo skužili kak to sve radi i želimo postići bolje rezultate od nekakvih psihodeličnih iskrivljenja krenimo na slike na koje želimo aplicirati našu mapu. Ovo je odlčno za postizanje efekta montaže kada neki objekt želimo stopiti sa slikom. Napravimo duplikat originala (Image-Duplicate). Prebacimo ga u grayscale i spremimo kao .psd. Lagano joj damo blur, tek toliko da omekšamo prelaza izedu crno bijelih tonova. Koliki blur, ovisi o slici. Ne preveliki, a ne ni mali. Bez blura bi prelazi bili nazubljeni. U našem slucaju imamo Komad svile koja sama po sebi ima mekane pregibe, ali mi ćemo ih omekšati jos malo. U našem slučaju radius od 10 pixela je bio dovoljan. Naravno slika je u grayscaleu. Sejvamo kao *.psd. Sliku koju želimo deformirati (u našem slučaju patak) prebacimo na sliku svile i namjestimo na željeni položaj. Izeberemo Filter-Distort-Displace odaberemo opcije i pozovemo naš grayscale psd dokument. Dolazi do transformacije objekta ali djeluje neprirodno. Odaberemno Multiply pod blending mode. Koji puta se dobri rezultati dobiju i s nekim drugim blending modovima. Poigramo se s postavkama za boju (levels, H&S, replace color...) omekšamo malo rubove s Layer-Matting-Defringe, mada ja to više volim raditi s blur alatkom i to je to.
Osim patka tu je još par primjeraka. Kako dodati grafit na drvo ili kako napraviti efekt zastave na vjetru. Moji primjeri su čisto jednostavni. Poigrajte se i rezultati će biti mnogo bolji. Ja sam malo lijen :)

 
Author: Bond

« povratak

Komentari

re: Displace mapa
pa super je tutor, ja opce nisam znala sve te stvari. pisi ti to odlicno je.
 Komentar: lee 08.12.2003 14:59
re: Displace mapa
tnx :)
 Komentar: Bond 08.12.2003 18:26
re: Displace mapa
ql :)
 Komentar: 4thshadow 12.12.2003 20:31
re: Displace mapa
thx bond najs tut ;)
 Komentar: wiz4rd 14.12.2003 23:53
re: Displace mapa
uspio sam .!! super stvar za igru... hvala ti na objasnjenju sljedeci put malo jednostavnije objasni (mucim se 2h s textom) inace..svaka cast
 Komentar: LUKAvac 26.07.2005 02:15
re: Displace mapa
Mogu ti reći da je rezultat prilično dobar. Čak i ovako na brzinu.
Ha-ha, sada vidim da kasnim bar 4 godine s komentarom.
 Komentar: miryala 01.11.2007 21:29
re: Displace mapa
super.... jedino me muci bijela boja kod multiply... kasnim 6 godina :-))
 Komentar: LucijaRGB 07.04.2009 10:30
** Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare **