evo, pogledao sam reklamu, logo, vidio par billboarda i city lighta, pročitao sve šta se do sada napisalo, ali ipak moram reći - meni se sve to zajedno jako dopada.
ne znam točno na šta je otišlo tih 12 milja kuna niti tko je to sve zajedno odradio, ali siguran sam da toliko nije koštao samo logo.
hm, ima zgodna knjiga na tu temu, sad vec relativno stara: Dream Society ... uglavnom, vise se ne prodaje informacija nego snovi...
Meni se sviđalo kako je jedan ugledan profesor sa FERa, Predrag Pale, rekao na jednom treningu kako vani mnoge velike firme počinju patiti od tzv. "prodavanja besmisla" --- a firme koje najviše pate od toga jesu mobilne kompanije
Uglavnom, bilo je riječi o tome kako firme ne pate od toga kao cjelina (naravno, ona biva sve jača i jača) nego ljudi unutar nje...
Netko je rekao da bi dao cijelom poslu 10... ja ne bi isao toliko daleko ali se slazem da je dobro obavljen posao. Logo je po meni cisto ok, stoji da je to samo typo bez ikakve personalizacije, modifikacije etc. ali ako su isli na jednostavnost i prepoznatiljivost, to su i postigli. Opet, 'monotoniju' loga razbijaju sarenim aplikacijama - a'la 70's sto personalizira cijelu pricu i, kao sto sam vec spomenuo,, razbija monotoniju, jos posebno samim time sto stalno mijenjaju oblike, fillove, patterne i nijanse boja cini cijelu pricu zanimljivom, po meni (a ima i taj 70's look and feel sto je meni über fora)
Sad usporedite ovo, sa onim sto je bilo, sto je po meni bilo katastrofa i izgledao je lose i neozbiljno jos otkad je vip dosao pred koliko-vec godina. Sjecam se reklame kad je taj njihov covjeculjak hodao po bijelom ekranu i mislio sam si WTF, bolji logo ima ducan elektrotehnike u garazi u mojoj zgradi...
To je bilo moje osobno misljenje (nemam veze sa vipom, nit me placaju da ovo pricam, stovise ja njih placam svaki mjesec i to previse...) ali ako pitate bilo koga u bransi - od accounta do dizajnera, u nekoj agenciji (ako ne pricamo o Digitelu koji radi za konkurentski T-Com ili B&Z koji rade za Tele 2) reci ce vam da je veliki skok naprijed i dobro obavljen posao jer je postignuto ono sto su si unaprijed postavili.
ne znam dal je ovo korak naprijed ili nazad... logo je ok, kampanja je ok i sve stoji, ali sve mi je nekako pre trendy i fancy... po meni bi bila fora da su ovako rebrendali vip.me. Djeluje mladenacki, otkaceno, puno zivota, kretanja.., ali ovakav brend dodijeliti cijeloj kompaniji, dedekima koji tucu pretplatu po giga firmama i sl mi nije bas naj... uglavnom mislim da ce ovaj rebranding trajati krace od starog loga...
e sad, ne znan koliko uopće "smijem" bacit komentar s obzirom da san još uvik homemade dizajner bez fakulteta, ali ja (šta već dovodi cijeli identit do tragikomičnog nivoa) već mogu prepoznat par stvari koje su užasne, a s obzirom na cijenu su manijakalne i superloše napravljene (moj stav, da ne bi bilo ovo-ono):
1. zaštitni znak: Netko je nabacija odličnu analogiju između opće jednostavnosti zaštitnog znaka i mogućnosti crtanja istog od strane male dice koja baj d vej baš i ne znaju bogznašta crtat. To i je poanta. upečatljivost, kreativnost, jednostavnost, reprezentativnost. bar takve zaštitne znakove ja pravim.
VIP-ov zaštitni znak nije kreativan, i to ne može ama baš nitko pobit, jer "70's 2d no gradient vector retro funky" đir je ne prožvakan nego i miljun puta i progutan, khm izbačen, i opet prožvakan. po sajtovima, plakatima (i na hr sceni ste imali priliku vidit, a da ne govorin o ostalim zemljama), reklamama, itd itd.
Upečatljiv je do granice da će osoba koja je već vidjela sajt od vip-a ili reklamu od vip-a moći povezat sti/ oblike i tako se asocirat na to da se radi o vip-u kao pružatelju mobilnih usluga. da nisan vidija novosti na početnoj stranici, a vidija plakat na kojem je samo logotip i zašt znak onda bi čak i sumnja na neku drugu, novu tvrtku. Odabir boja je najprije kričav i loš, boje su preslične šta stvara monotoniju, a crvena-narančasta boja je već iskorištena za masovni identitet fast food lanaca tipa burger king, mcdonalds itd, jer ta boja se vrlo lako primijeti, i ubrzava rad srca, a i tjera na glad pomalo.
Šta se tiče jednostavnosti? Oblici govore sami za sebe, varijacije su napravljene jako loše i izgledaju kao sat-dva posla sve skupa, i solidni znak ne postoji.
Reprezentativnost- mora promicat tvrtku kao kvalitetnu, stabilnu, kao dobar izbor, a bogme kad vidin onaj typo i nabacane shapeove i deset metara dalje t-mobile-ov znak, ipak ću radije ić do t-mobilea. jer ka prvo izgleda profesionalnije. jednostavniji je, bolje promovira tvrtku(koliko je to moguće, s obzirom da je i on superjednostavan i ne baš nešto reprezentativan ali eto).
2.: typo: strava i užas. "upali, *3 minute rada*, spremi, ugasi" rad u font creatoru ili inom programu za pravljene fontova. originalnost u nedopuštenom minusu.
3. Identitet? Živi bili pa vidili, ali ako je vjerovat da će se pridržavat šta više mogu identiteta sajta i samog logoa, onda neće bit bogznašta, bar meni. o ukusima se ne raspravlja. opet ponavljan da je ovo samo moj stav.
may god have mercy on our eyes
peace, noiz
"ali siguran sam da toliko nije koštao samo logo."
ofkors, sumnjam da će itko platit izradu logoa, ma kako nenormalno dobar bija i u 3d verziji, s animacijama 15. generacije tralala, 12 milijuna kuna. dobro, ako ima para i ako je jako puno vrlo glup. a vip, pošto je tvrtka od muhcos ljudi a ne jedne osobe, automatski ispada iz tog slučaja.
Joined: 02 Nov 2003 Posts: 566 Location: zagreb-vela luka
Posted: 17.01.2006 04:26 Post subject:
tipo nije kreativan, i zasto bi bio, ali je jednostavan i cist, i lako uklopljiv u bilo sto, sto mi se cini pogotovo za telekom. firme jako bitno jer su redovito sponzori (generalni) svega i svacega (motovun, dubrovacke ljetne igre, ZFF...) i mislim da ce u tom smislu posebno doci do izrazaja njegova kvaliteta.
nece nametnuti dizajn onome u sto ga se uklapa, vec ce tamo biti nenametljiv, ali uocljiv, ozbiljniji, manje kao 'mi smo sponzor pa smo nalijepili svoj logo preko', a vise kao uvijek prisutan, manje eksponiran, ali pouzdan partner. s vise respekta prema sponzoriranom.
ali to 'budi svoj' i slicne budnice mi je jako jako odvratno
_________________ A wise man speaks because he has something to say, a fool because he has to say something.
Logo je jednostavan ali da je prepoznatljiv ne bi se bas slozio s tim, izgleda kao jedna od onih firmi "stas placat logo, napisi ime firme i izaberi neki font i gotovo" a oni oblici su kao neki dodatni/promjenjivi element i kao takvi nisu dio logotipa...
Ako su htjeli ozbiljnost, ima puno drugih nacina za postic ozbiljan izgled osim crno/bijelo/osmrtnica izgleda, a onda opet kao nismo preozbiljni pa cemo dodat neke oblike i boje da se imamo s cim igrat i na kartu neozbiljnosti - pre neodlucno i logo mi nista ne govori, nema nikakvu poruku ili snagu...tupo i bezlicno, moze i zvake predstavljat...
Izgleda mi kao 38 sek posla u illustratoru...
A one retardirane poruke mi se ne da ni komentirat - pogotovo nakon sto im se konkurent reklamirao sprdajuci se s takvim tipom poruka prije koji mjesec... pa di oni zive?
gee... rebranding kosta 12 mil kuna ne logo... Dakle zamjena svake naljepnice i zastavice i kemijske i podlagaca i Vip.me kutije... Cemu vise raspravljat o ovome...
Intel mi oke jer su se malo "modernizirali", uveli u novu eru organskog branda.. ali Kodak, jedino sto mogu reci da mi je novi logo ubio moju viziju Kodaka.
IMHO, prepoznatljivost, odnosno originalnost za logo nije im ni potrebna. Ni T-com logo nije sam po sebi prepoznatljiv ni originalan, ali ipak kada npr. vidim pink gacice na svojoj curi, prva pomisao mi je: "Oh ne, zaboravio sam platiti Adsl!"
Agresivna sveprisutnost uciniti ce svoje.
Intel mi oke jer su se malo "modernizirali", uveli u novu eru organskog branda.. ali Kodak, jedino sto mogu reci da mi je novi logo ubio moju viziju Kodaka.
Sto se tice jednostavnosti logotipa i to da ga znaju nacrtat mala djeca... ne bih se slozio u potpunosti. Dakle, ka upecatljivosti i "zapamtljivosti" se ne dolazi iskljucivo jednostavnoscu oblika, nego jos vaznije i nekom osobitosti. Dakle, ja mogu imat jednostavno sto hocu, ali ako se ja utapam s tim u moru drugih stvari okolo, to je onda banana isto kao da sam slozio i nesto do bola komplicirano sto nitko ne moze zapamtit.. Jednostavne stvari nisu za baratat samo tako... treba s njima pazljivo. U slucaju VIP-a... crni vip lower case futurom mozda izgleda kao debilana sam za sebe, ali zato ce on jako rijetko biti sam, vec ce mu uvijek davati jacinu okolna bjelina, i neko prepoznatljivo sarenilo tamo negdje u cosku (ili neka crno bijela pripadnica tech-urbanog sloja). To sto se meni sareni lizalice i vatrometi slozeni stilom koji je bio aktualan pred x godina ne svidjaju, to je druga stvar... vise moja osobna.
Za ekipu koja zeli po pjesceniku, evo prvog zadatka:
moram priznat da se meni svidja taj vipov novi 'look', ono proshlo je bilo stvarno katastrofa. plakati su mi super, crno bijele fotke i logo u crveno naranchastim tonovima mi bash fino pashe...
a ako je ovo neprofesionalno i ak izgleda 'djechje' i neozbiljno, kaj je onda GAY rozi t-com?
Sto se tice jednostavnosti logotipa i to da ga znaju nacrtat mala djeca... ne bih se slozio u potpunosti...
...Za ekipu koja zeli po pjesceniku, evo prvog zadatka...
Ona dva primjera bi trebali pobit onu izjavu da ne mogu/ne moraju znat nacrtat mala djeca logo jer je prekompliciran? Pa tko je reka da ne smiju postojat komplicirani logoi, ko voli nek izvoli, ima i kompliciranih a odličnih.. a šta se tiče ovoga: " ali zato ce on jako rijetko biti sam, vec ce mu uvijek davati jacinu okolna bjelina". Koja bjelina? Ti ograničavaš logotip na bijelu boju samo zbog teksta koji je crn? Pa čekaj malo...govorimo o tvrtki koja sponzorira sve i svašta, znači oni će predavat logo lijepo u jpg formatu s bijelom podlogom nekih pola metra width i heigth, ili još bolje-ograničavat svakoga koga sponzoriraju da koristi bijelu boju tako da se njihov "Samsonski logo" ne nađe na kojoj drugoj boji? Kažen Samsonski jer ispada da je duga kosa logoa bijela boja, i daje mu snagu. Ovo sam samo navea primjere, jer na primjere moraš i mislit, sve moguće situacije, ako već tvrdiš da baš ovom logou bijela podloga daje snagu. Meni ne izgleda, ali opet, to se svodi na ukuse i vizualnu percepciju i svatko doživljava izgled logoa na određenoj boji podloge drukčije, tako da sam ja tu status quo, ne želim raspravljat jer nema smisla. Meni ispada prazno, da se izjasnim btw.
I baš si me krivo shvatija, stil nije bija u trendu prije X godina, prije X godina je bija stvoren. Ja govorim o žvakanju toga stila u prošlih par godina. Stil je bija u trendu(ponovno, ka i svi ostali stilovi, promjena stilova je ciklička, to se već odavno zna) prošlih par godina, a u slijedećih barem 15 godina (moje mišljenje) neće bit zanimljiv. A sad tko pokreće povratak određenom stilu do je druga rasprava. Eto. Toliko od mene.
"a ako je ovo neprofesionalno i ak izgleda 'djechje' i neozbiljno, kaj je onda GAY rozi t-com? "
E, samo još u vezi "gay roze boje". Otkad je roza gay? Pokaži mi dio zakonika u kojem piše da je na globalnoj razini utemeljena roza boja, i njene nijanse, kao boja homoseksualaca i ja ti neću više nikad ništa prigovorit. Gay je samo zato šta su ljudi iskompleksirani (većina) u vezi homoseksualaca, a iman osjećaj da mi Hrvati i malo više od ostalih nacija ali eto aj, i zato se bojimo nosit npr vipovku ili ne znam šta drugo od T-HT-a. Zašto? Jerbo bi neko moga pomislit da čmarin momke asti jarca, a to bi mi onda pa kredibilitet, e! Istina, nema šanse da ću ja nosit išta od t-coma, ilitiga išta šta je rozo, jer spadan u tu skupinu ljudi, ali gledano s čisto vizualne strane, boja je dobra jer "bode oči", i stvarno je dobor izabrana. Kad vidiš Janicu sa rozom kapom, tko je sponzorira? Odma znaš, nema tu ni sekunde dileme. Ne mora pisat ništa, čak ni standardni sivi kvadratići s logoa. A kakvu bi to Janica trebala nosit kapu da je sponzorira VIP? Bijela podloga i nedefinirani shapeovi? Prije bi pomislija da je neki hippie nego da ju sponzorira VIP. Nisam reka da izgleda "dječje", bar ja, za ostale ne znam..
E i rip o.g. Kodak logo , ovo novo je...a nema se šta komentirat uopće. Prošli je bija pijak.
ma sve u svemu, logo je truba više - manje, nemore mi nitko odi reć da je vip napisano futurom, fontom starim nekih 50 godina (mislim i nešto više), bez ikakvog štosa ili otklona (tipografski) neko otkriće, al ajde.
begevelje u pozadini su isto tako eto, možda nekom simpa, al svak odi ima takvih otpadaka dosta po kompu pa i nije neko oduševljenje.
U kombinaciji kao takvo je bolje od starog loga koji je bio loš.
Kampanja (govorim o tv spotu) je bolja od stare, ali već preko k. od ponavljanja istog spota koji je btw predug ako ga misle uvik u istoj kombinaciji prikazivat.
isto tako reć da je kampanja cool i trendy više manje stoji iako je isfurana i prebezlična, al da je originalna ili artsy nije nikako. Poruka, osim da je vip super za mlade i da su svi bez veze happy nema.
Sve u svemu bolje nego do sad, al da je nešto vrijedno spomena - nije.
p čitam ovo sve i sve činjenice stoje ali i činjenica je da je netko tu debelo profitiro a taj nije ni vip ni dizajn kuča neg netko u vrhu vipa i to spremio u svoj pocket......... (moje mišljenje)
Tko to ima toliko dobre veze da može cijeli arsenal produkata i materijala dobit besplatno i usto napravit cijeli identitet sam i tako spremit 12 milijuna u džep ? identitet se moga i sklepat od strane neke osobe za smiješno male pare, ali nezaobilazan trošak ide na materijal za izvedbu svega toga...
ma koga briga, pa nije državna firma ... moga je sve mali od direktora odraditi što se mene tiče (ako misle da im je to ok...) ... ako je neko opra lovu, oštetio je samo firmu ...
Ja stvarno ne znam sta seru svi ovi koji su protiv branda. Za razliku od masonskog i pederskog T-mobilea ovaj je potpuno normalan. Dizajn je sasvim dobar, ne znam sta svi serete protiv njega. Sve im je dobro, puno bolje od starog izgleda, inovativan je, zabavan, svjez, moderan, i SPOT je jako dobar, a to je ono sto njima treba i sto su htjeli postic s ovim svime.
Za razliku od masonskog i pederskog T-mobilea ovaj je MENI potpuno normalan. Dizajn je MENI sasvim dobar, ne znam sta svi serete protiv njega. Sve im je dobro ŠTA SE MENE TIČE, MENI JE puno bolje od starog izgleda,MENI JE inovativan, zabavan, svjez, moderan, i SPOT MI je jako dobar, a to je ono sto njima treba i sto su htjeli postic s ovim svime.
-----------
To si tija napisat, ali eto zaboravija si malo. Ja serem protiv branda jer je meni sranje. Isto tako seru i ostali. Jer je njima sranje. I ne možeš nam nametat to da je brand dobar kad vidiš da ima ljudi kojima nije dobar
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum